דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי להצטרף לחברת סטרט אפ? 

מאת    [ 25/05/2009 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2299 פעמים ]

מדוע שאצטרף לחברה חדשה - לעיתים קרובות אני שומע את הטיעון : "למה שאכנס לחברה חדשה?" למעט מקרים בה השאלה עניינית, וכנה אני מסווג את השאלה כסוג של התנגדות מקבוצת "למה שאכנס לתחום השווק - מי מבטיח לי א. ב. ג. וכו" (כמובן שהתשובה היא איש לא מבטיח לך, האם אתה סומך על עצמך ומה האלטרנטיבה שלך...)

ובחזרה לענייננו, אני מדמה חברה חדשה לשוק ההון, יש חברות ייציבות עם תשואה קטנה אך בטוחה, ויש כאלה עם תשואה גבוהה מאוד אך בעלות סיכון מסויים. בכל אשר נפנה אנחנו פועלים לפי סיכוי מול סיכון, מודדים אחד מול השני ומקבלים החלטה מושכלת.

ברור מאליו שחברה חדשה דוגמת מרוולס, נכנסת לסטטיסטיקה כ"מסוכנת", מצד שני להיכנס לחברה "וותיקה ויציבה" יש מחיר משלו(גם מי שבחר להיות שכיר כל חייו משלם מחיר - להיות שכיר כל חייו...). חברה וותיקה מעניקה יציבות מחבינת מוצר, ומציעה בד"כ הזדמנות בינונית בצורה של רווח ממכירות ואולי רווח פאסיבי(שיורי) מסויים ומצומצם, וזאת לאחר שנים(3-5) של עבודה מאורגנת בהתמדה וחריצות. אם אתם מכירים חברים או קולגות בחברות כאלו אתם וודאי יודעים על מה אני מדבר. אני מוכרח לציין כי אינני אומר זאת חלילה בגנות חברות אלו, או אלו הבוחרים בדרך זו. כאמור זו דרך המבטיחה "שקט נפשי" וגם הכנסה צדדית "נחמדה" נוספת.

זהו "שווק מוטה מכירות"(למרות שלטווח הרחוק יש בו אלמנט פאסיבי מסויים) לעומת זאת, יש ביננו אנשים המחפשים שווק אלטרנטיבי כהזדמנות להתעשרות בזמן קצר יחסית, בעבודה קשה ומאומצת של כשנה, וכאן "השמיים הם הגבול". זהו "שווק מוטה יזמות"(כמובן שלטווח הרחוק יהייה בו אלמנט של מכירות לקוחות) קחו לדוגמא כל סוג של מוצר, עדיף מוצר חדש שפרץ לתודעה בארץ בשנהשנתיים האחרונות כדי להמחיש את הנקודה. מי ירוויח יותר, הסוכן שהביא את המוצר לארץ או אחד ממאות אלפי המוכרים המורשים שלו...?

התזמון אם כן הוא גורם קריטי! ואם ניקח את כותבי הספרים היקרים נראה שהם עצמם הצטרפו לחברות אנונימיות בראשיתן, שהפכו לענקיות ומותגים והתעצמו עם השנים בעולם (מרוולס בעוד מס שנים למשל)...

עכשיו שהבנו את אלמנט הסיכוי(שהוא רק פוטנציאל אשר עליכם לממש בעבודה שיטתית והתמדה), רצוי ואף הכרחי לאמוד את הסיכון שהרי ההסטוריה של השווק (גם בארץ) רצופה בחברות שהעניקו למפיציהם בחודשים הראשונים הרבה תקווה ותגמולים מסנוורי עיניים(במונחים של הארץ), והרבה אכזבה כאשר הן התמוטטו והשאירו אחריהם מפיצים מתוסכלים שמוצאים את עצמם מספקים הסברים להרבה מאוד אנשים...

תודה למרוולס על האפשרות להרוויח כסף מיזמות ישראלית!

מואיז אלוש - יזם
חיפוש עבודה בעידן החדש
new.omega3@gmail.com
0543170576



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב